Oefeningen om bekkenpijn te verminderen

Oefeningen om bekkenpijn te verminderen

Over tips en oefeningen om bekkenpijn, bekkeninstabiliteit en lage rugpijn tijdens de zwangerschap te verminderen. Uitgelegd met diverse filmpjes

Op internet is veel te vinden over oefeningen bij lage rugpijn en bekkenpijn tijdens de zwangerschap

De meeste oefeningen zijn erg simpel en makkelijk thuis te doen. Een avond speuren over het wereldwijde web leverde onderstaande filmpjes op.  Zelf heb ik veel gehad aan het bezoeken van een (oefen-)therapeut. En samen met een arts bekijken welke oefeningen het beste waren. Maar als je de stap naar de dokter nog niet wilt maken, en toch alvast iets wilt doen… dan kunnen deze filmpjes met tips misschien uitkomst bieden.

Film 1 – Verminderen van pijn en fysiotherapie

Als eerste een filmpje van het Gezondheidsplein. Hierin wordt uitgelegd wat een bekken-fysiotherapeut voor je kan betekenen. En worden er een paar (logische) tips gegeven om de pijn bij bekkennstabiliteit te verminderen. Het Gezondheidsplein heeft ook een mooi filmpje gemaakt over wat bekkeninstabiliteit precies is. Deze vind je hier

Film 2 – Lenigheidsoefeningen

Een filmpje van Blijf-Fit. Een fysiotherapiepraktijk uit Tilburg.  In het filmpje zie je een aantal lenigheidsoefeningen voor de heupen en de bekkengewrichten. Deze zijn speciaal voor vrouwen die tijdens de zwangerschap klachten ervaren in de rug en/of het bekken.

Film 3 – Soepel blijven in de onderrug

Als laatste nog een filmpje van Blijf-Fit. Dit keer drie oefeningen om soepel te blijven. Deze kun je goed doen om de bewegelijkheid van je rug bij lage rugpijn te verbeteren.

 

 

Geef een reactie